https://khazanahpenawar.wordpress.com/2015/08/09/ubat-resdung-paling-berkesan/

Tuesday 8 December 2015

Filled Under:

Salah Guna Kuasa : Najib perlu dipenjara di bawah SOSMA


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak perlu dipenjarakan di bawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2015 (SOSMA) kerana didakwa salah guna kuasa.
Mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad juga mendakwa, Najib tidak demokrasi apabila menahan bekas pemimpin UMNO, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dan peguamnya Matthias Chang.

Khairuddin dan Matthias Chang telah dipenjarakan dengan alasan membuat laporan polis berhubung isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

“Saya ingat Najib perlu disiasat polis dan ditahan bawah SOSMA lebih lama daripada Khairuddin.
“Kalau orang seperti Khairuddin, kena soal sebab buat laporan polis, saya ingat Najib kena soal dalam SOSMA kerana tidak demokrasi,” katanya ketika berucap di hadapan 1,000 orang yang hadir di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Bharu.

Dr. Mahathir juga berkata, Najib tidak layak menjadi Perdana Menteri kerana sering menggunakan kekerasan sekiranya dikritik.

“Najib tidak layak jadi PM, dia akan guna kekerasan untuk tangkis desakan kepadanya, dia guna kekerasan untuk bagi amaran kepada kita.>

“Itu negara demokratik ala Najib, kalau dia terus kekal, negara ini akan hancur, yang jadi mangsa bukan sahaja Melayu, Cina, India turut jadi mangsa,” katanya lagi.


sumber asal




0 comments:

Post a Comment