https://khazanahpenawar.wordpress.com/2015/08/09/ubat-resdung-paling-berkesan/

Sunday 30 November 2014

Filled Under:

JAWAPAN PEDAS UNTUK SUAMI ...jika kita malas ehhh!!


sekadar gambar hiasan

”Awak dah check minyak hitam? Air ?” itu soalan rutin seharian dan sepetang si suami kepada saya…

”Tak check pun … nape? “

(Dah macam Iklan Pertonas tu pulak kan…? ~kenapa saya suka rumah saya…kenapa saya suka rumah saya……….sebab dia bessssst..!! ~ )

Sebagai seorang wanita yang bijak berhujah, saya pun jawablah dengan segala hujah² yang bernas. (Laaaa.. macam iklan beras lah pulok.. hehehe…)

”Sebab, saya tak mau orang lelaki rasa diri tidak diperlukan…” (sekilas pandang di sisi sebelah kanan, saya nampak si suami buat-buat tak dengar....)

Ye la kan, sekarang ni ramai wanita yang berkerjaya dan boleh berdikari. Ramai yang di luar sana dapat menguruskan hidup dengan baik sehingga kadang-kadang saya rasa kesian pada lelaki kerana sedikit demi sedikit penguasaan kuasa mereka terhakis.

” Walau pun saya boleh buat bang… tapi saya sengaja tak buat sebab saya nak awak rasa diri tu berharga, diperlukan sangat-sangat oleh isteri awak ni…. Nanti kalau dah semuanya saya buat, nampaklah sangat kebijaksaan saya ni… tercabar pula orang lelaki nanti…”

HEHEHE!!! Logik tak jawapan tu? Topik hangat untuk hari yang sejuk… alahai…






1 comments: